Netradicinė pamoka prieš atostogas

• Paskelbta: 2023-06-22
  • Kategorija: Išvyka

Birželio 20 dieną ,mokslo metams einant į pabaigą, 6-IGkl. mokiniai su klasės auklėtojomis L.Kondratovič, B. Kosovska ir A.Narkevič leidosi į kupiną nuotykių kelionę.

Anykščiuose aplankėme A. Baranausko klėtelę – pirmą Lietuvos memorialinį muziejų. Čia 1858-1859 m. vasaromis 24-erių metų poetas A. Baranauskas parašė himną Lietuvos praeičiai – poemą „Anykščių šilelis“. Pastogėje, iš kurios pasklido geriausiai pasaulyje žinomas lietuvių literatūros kūrinys, dabar saugomi ir eksponuojami autentiški A. Baranausko ir jo šeimos baldai, buities daiktai, knygos. Žiūrėjome filmuką apie A. Baranausko gyvenimą, klausėme jo sukurtos poemos ,,Anykščių šilelis,, įvairių epochų dainų pavidale, pamatėme net smagų kompiuterinį žaidimą šia tematika. Aplankėme S. Petraškos tapybos akmens dulkėmis paveikslų ekspoziciją. Tapytojo nebėra, bet jo darbai tebegyvena ir visus džiugina savo originalumu.

Pasisvečiavę Anykščiuose, nuvykome į Veprius, vieną įdomiausių, gausiai gamtos grožiu apdovanotą Ukmergės rajono vietovę. Pasivaikščiojome legendomis apipinto Veprių ežero su plaukiančiomis salomis pakrantėmis, pamatėme Pliaterių šeimai priklausanti dvarą, piliakalnį, sužinojome, kad prieš 165 milijonus metų  dabartinės Veprių seniūnijos teritorijoje nukrito 320 m diametro meteoritas ir išmušė virš 550 metrų gylio ir 8 kilometrų diametro kraterį. Smūgis prilygo 200 000 Hirosimos bombų. Dar vienas šio Aukštaitijos miestelio išskirtinumas – skulptūrų gausa kurios atspindi žmogiškąsias vertybes : „Geldutė“ „Šernas“, „Šuoliuojantys per amžių Vyčiai“,  „Iš tremties negrįžusiems“. Mumis rūpinosi miestelio gidė ir edukatorė Rasa Šimonienė, kuri pakvietė mus į užsiėmimą skirta sveikuoliams ,,Žolynų magija ir viskas apie bites,,. Užsiėmimo  metu susipažinome su vaistinių augalų naudojimu įvairiose apeigose, burtuose senajame kaime ir šiuolaikiniame gyvenime. Vyko arbatų degustacija, kurios metu ragavome kvapnų medų. Bitininkas Ponas Stanislovas mus supažindino su bitėmis ir jų labai tvarkingu gyvenimu. Buvo smagu.

Keliaujant, vis kažką naujo išgirsti ir pamatai. Mums visiems tai buvo tikra dvasios atgaiva. Ir pagaliau išsvajotos atostogos... Iki pasimatymo.