PRAŠYTI PAGALBOS NĖRA GĖDA
Svarbiausias socialinės pedagogės uždavinys - būti gimnazijoje konsultantu įvairiais su ugdytinio teisėmis, pareigomis ir jų pažeidinėjimu susijusiais klausimais.
Pagrindinis socialinio pedagogo veiklos tikslas – padėti vaikams geriau adaptuotis visuomenėje, bendruomenėje, švietimo įstaigoje, racionaliau išnaudoti visas teikiamas galimybes lavintis, mokytis ir augti savarankiškais piliečiais.
Socialinio pedagogo veikla:
- dirba individualiai su asmeniu – vaiku, tėvais ar teisėtais vaiko atstovais, pedagogais ir kitais švietimo įstaigoje dirbančiais specialistais;
- vertina ir padeda spręsti problemas, susijusias su įvairiais vaikams kylančiais sunkumais (pagrindinių vaiko reikmių tenkinimo, saugumo užtikrinimo, lankomumo, mokymosi motyvacijos, elgesio, žalingų įpročių);
- padeda tėvams ar teisėtiems vaiko atstovams ugdyti savo vaiką, suprasti jo socialinius ir psichologinius poreikius, jų tenkinimo svarbą, informuoja tėvus apie jų teisę gauti socialinę –pedagoginę pagalbą;
- bendradarbiauja su klasių auklėtojais, kitais pedagogais, specialistais, įstaigos administracija sprendžiant vaikų socialines-pedagogines problemas, ieškant efektyvių pagalbos būdų. Padeda jiems geriau suprasti, kaip vaikų socialinės problemos veikia jų elgesį, pažangumą, lankomumą;
- siekiant užtikrinti vaiko gerovę bendradarbiauja su įvairiomis institucijomis;
- kartu su kitais gimnazijos pedagogais, specialistais bei kitomis institucijomis inicijuoja gimnazijos nelankymo, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo, smurto, savižudybių ir kitų neigiamų socialinių reiškinių prevenciją, vykdo prevencines programas;
- palaiko ryšius su įvairiomis valstybinėmis įstaigomis ir nevyriausybinėmis organizacijomis teikiančiomis socialinę, psichologinę, teisinę pagalbą;
- atstovauja ir gina vaikų teises švietimo įstaigoje, teisėsaugos ir kitose institucijose;
- tiria socialinės pedagoginės pagalbos poreikį;
- kartu su įstaigos personalu, visuomeninėmis organizacijomis ir socialiniais partneriais iš kitų institucijų atlieka šviečiamąjį-informacinį darbą;
- inicijuoja, organizuoja socialinių projektų kūrimą ir jų įgyvendinimą;
- yra gimnazijos Vaiko gerovės komisijos narys;
- dalyvauja įvairių, gimnazijoje veikiančių, darbo grupių veikloje;
- dalyvauja mokinių socializacijos procese – skatina ir organizuoja mokinių užimtumą, organizuoja pažintinę veiklą, inicijuoja ir vykdo socializacijos programas.
Mokiniai ir jų tėvai gali kreiptis į socialinę pedagogę, jei:
- gimnazijoje vaikas susiduria su mokymosi ar kitais sunkumais, kurių jis vienas ar kartu su tėvais nėra pajėgus išspręsti;
- gimnazijoje mokinys patiria patyčias ar fizinį smurtą;
- gimnazijoje vaikas turi mokymosi ir/ar elgesio problemų;
- reikalinga informacija apie įstaigas, teikiančias socialinę, psichologinę ar kitą pagalbą vaikui;
- siekiama efektyvesnio bendradarbiavimo su mokytojais, mokiniais ar kitų institucijų specialistais.
Mokytojai gali kreiptis į socialinę pedagogę, jei:
- pastebi, kad mokinys turi mokymosi ir/ar elgesio problemų;
- reikalinga pagalba sprendžiant mokiniui ar mokinių grupei gimnazijoje iškilusias problemas, sunkumus;
- mokiniui ar mokinių grupei reikalinga socialinė-pedagoginė pagalba;
- organizuojant ir įgyvendinant socialinius ir/ar prevencinius projektus.
Socialine pedagoge gimnazijoje dirba
II aukštas 21 kabinetas
Darbo laikas
Savaitės dienos |
Darbo laikas |
Pietūs |
Pirmadienis |
8:00 - 16:00 |
12:00 - 12:30 |
Antradienis |
8:00 - 16:00 |
12:00 - 12:30 |
Trečiadienis |
8:00 - 15:30 |
12:00 - 12:30 |
Ketvirtadienis |
8:00 - 15:30 |
12:00 - 12:30 |
Penktadienis | 8:00 - 15:30 | 12:00 - 12:30 |
Kontaktai